neděle 18. srpna 2013

NO. 1

To horko, to slunce, to moře, ta pláž, ten život, to jídlo, ty lidi..ráj! A kdo nevěří, ať si přečte můj deník z Chorvatska.

12. 8.- pondělí
Je 10 hodin a chystáme se do Prahy. Cesta samotná není o sobě hrozná, ale přípravy jsou o něco horší. Nasypat kočkám zásoby jídla, připravit stelivo, zjistit, zda máme vše potřebné a nic jsme nezapomněli. A co víc, taky ta cesta na autobus s dvěma kufry (jeden velký, druhý menší). Budiž, vyřízeno. Cesta vlakem je pohodička, ale má nervozita z vedra stoupá. Do Prahy přijíždíme po 11. hodině a míříme vysoko! Do Mekáče!! Ano, elita se nezapře. Dávám si Freshe a zmrzku. Chvíli tu sedíme a povídáme si a v půl 1 se přesouváme na Hlavní nádraží, kde má být sraz.
Pecka, vyfasovali jsme pětku! Takže 5 sedadel pro mě, mamku a sestru.
Sestře začíná být špatně a na pumpě brzdí nekonečnou frontu žen s plnými měchýři. Má průjem.
Škrtí mě kraťasy, sune se mi triko a začínám se nudit. Chvíli koukám na počítači na Boat that was rocked! a jindy si čtu Účastníky zájezdu.
Je noc a snažím se spát.

13. 8.- úterý
Když konečně usnu, jsme na hranicích a musíme ukázat pasy. Potěš koště!
Paráda, je 6 hodin a my jsme na místě. Delegátka nás předala majitelce apartmánu.
Tohle není možný. Člověk je unavený po náročné cestě a oni mu řeknou, že do pokoje se dostane až ve 12, takže máme jít někam jinam.
Sestra sere a my lítáme po pláží po toaletách.
Je nádherné moře, našla jsem mušli, ale byl tam krab, takže veškerá má radost upadá do zapomnění.
Jdeme do města, je tu přístav, takže i lodě, spousta restaurací a tak, ale málo lidí, přece jen je 7 hodin ráno. Jdeme si tedy pro osušky a leháme si na pláž, abych začali s opalováním.
Sestra brečí a má horečku, super začátek.
Po 12. hodině jdeme do apartmánu a dostáváme klíče k pokoji.
Kriste, nad postelí je obraz Marie s Ježíškem.
Večer jdeme do města. Mají tu grilovanou rybu, o bože, je to slast!!

14. 8.- středa
Pecka, vylovila jsem z moře mořského ježka. Úžasně tancuje s těma pichlákama!
Ležím, pálím se. Z včerejšího dne jsem si vzala ponaučení, že se mazat nebudu, protože se jinak neopálím. Mažu si jen obličej.
Prodávají tu za 10 kun obři palačinky s nutellou nebo s bílou čokoládou. Mňam.
Večer jdeme zase do města. Dáváme si zmrzku, která je fakt obří! K večeři si dáváme gyros v housce. Půlku jsem nechala.

15. 8.- čtvrtek
K obědu si dáváme hranolky s masem. Celý den ležím na pláži.
Mamka odpoledne odchází s brečící sestrou domů, já zůstávám v moři. Je to paráda, položit se na záda na vlny a nechat se unášet. Když pak chodím, mám pocit, jako kdybych byla na vlnách. Možná vypadám jak dement.
Jdu domů, oblíkáme se do hadrů a jdeme do města.
K večeři jsem si vydupala pizzu s mořskými plody. Donesli mi pizzu s krevetami, chobotničkami a mušlemi. Dále tam byly i žampióny a šunka. Výborná!! Mamka má lazaně.

16. 8.- pátek
Poslední den. Nebo spíš předposlední. Ráno vstáváme v 10, na pláž jdeme v 11.
Opět ležím a užívám si slunečních paprsků. Mamka objednává k obědu různá masa z grilu. To vepřové maso je fakt hnusný a ta klobása studená, zdá se tedy, že se grilu maso vyhnulo obloukem.
Dáváme si zase palačinky a zmrzku!
Jdeme do města. Je 6 hodin. Postřehly jsme, že se tam staví nějaké pódium. A nemýlily jsme se. Večer byl v plném proudu. Šly jsme si dát zase grilované ryby, a pak jsme se procházely městem, kde bylo spoustu lidí! Ti na pódiu zpívali nějaké chorvatské dechovky či co.
Domů se dostáváme kolem 10. Jdeme spát, neboť druhý den v 9 musíme být už mimo apartmán.
Je asi půl 1 a z města slyším hudbu a rachejtle.

17. 8.- sobota
Stále nepřišla sms, v kolik má přijet autobus.
A hele, od nějakého mladého páru se dozvídáme, že jedou taky, a že sms dostaneme před 12. hodinou.
Opravdu, v 11 dostává mamka sms, že autobus odjíždí v 5 z místa příjezdu.
Jdeme se najít do města. Dávám se Filipjanskou pizzu. Nic moc, taková obyčejná.
Trhám fíky, miluju je a chci domů!
Je 5 a nasedáme do busu. Je zajímavé, že ten mladý pár nikde není.
Mám dvě sedadla pro sebe, paráda.
Spím sladce.

18. 8.- neděle
Jsem rozespalá, mám mastné vlasy, ale jsem v Praze.
Čeká nas cesta vlakem domů. Když přijedeme, zjistíme, že budeme muset 3,5 km pěšky s těžkými kufry.

A teď fotky, miláčci.






























Žádné komentáře:

Okomentovat